Homepage bewonerssite loovelden.com Sitemap bewonerssite loovelden.com
   * * * Deze wijklog heeft speciale functionaliteiten die alleen beschikbaar zijn na inloggen   [inloggen] [registreren] [meer info] * * *

Actieve berichtenActieve berichten  Toon de lijst met forum ledenLedenlijst  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp   RegistrerenRegistreren
Tuinen
 Forum : Tuinen
Onderwerp Onderwerp: tuinen loovelden PlaatsenPlaatsen
Schrijver
Bericht << Vorig onderwerp | Volgend bericht >>
Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Lid geworden: 14 Februari 2006
Online Status: Offline
Reacties: 93
Geplaatst op: 05 Juli 2006 tijd: 00:06 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Dag allemaal,

Vandaag heb ik contact gehad met Vincent Vermeulen, tuincentrum de Pas. Ik heb een offerte opgevraagd voor het afgraven van de tuin.

Zoals je in zijn mail ziet staat, komt dit op 10 euro per m2. De bovenste 25 cm wordt dan afgegraven en afgevoerd en zwarte grond en/of wit zand teruggestort. Voor een terras was het volgens hem niet nodig om de laag daaronder ook nog om te woelen. Het zou juist tot gevolg kunnen hebben dat het terras zou kunnen verzakken. Een putje bij het terras voor afvoer van het water zou voldoende zijn.
Voor het omvoelen worden extra kosten gerekend, maar dit zou niet zo heel veel meer zijn. Ze zijn er dan toch met de machines. Voor borders en groen enz. zou het wel verstandig zijn om de ondergrond te laten omwoelen. Het hangt er wel van af hoe erg de grond is 'aangedrukt' door de bouwmachines. Dat wordt t.z.t. bekeken. Als je kiest voor omwoelen kan je ook kiezen voor gedeeltes van de tuin en het hoeft dus niet de hele tuin te zijn.
Het gedeelte voor de oprit wordt gevuld met puin. Dit red hij waarschijnlijk net voor 10 euro per m2 maar kan dus iets meer zijn.
Als er meer mensen meedoen, is er korting mogelijk. Ieder is hier uiteraard vrij in. Bovenstaand is in ieder geval de prijs voor 1 tuin.

Tuinontwerp kan hij ook doen. Dit is gratis als zij het ook aanleggen. Dit is volgens mij wel standaard bij dit soort bedrijven of dat ze in ieder geval een klein bedrag rekenen. Het afgraven kan waarschijnlijk al in oktober/november, het hangt alleen af van het weer. Je zou dus in theorie niet hoeven wachten tot de lente.

Deze meneer heeft mij vriendelijk te woord gestaan, gaf gewoon duidelijkheid over de kosten, ik kon (en kan) gewoon vragen stellen zonder dat ik het idee kreeg dat hij er eigenlijk weinig tijd aan wilde besteden (wat ik wel eens heb meegemaakt bij bedrijven). Kortom: een goede indruk. het schijnt dat meerdere mensen in de eerste fase ook de tuin hebben laten doen door tuincentrum De Pas. Misschien kunnen zij nog wat ervaringen weergeven. Je kan hem zelf ook nog bellen met vragen. Zie mobiel nummer.

Het duurt natuurlijk nog even. Maar voor de mensen die er al toevallig vast over na willen denken, is dit misschien handige informatie. Ik hoop dat ik e.e.a. zo duidelijk heb weergegeven.

Groeten Linda
Schildhof 17/bouwnummer 36
Terug naar boven Bekijk Bram en Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Bram en Linda

Martin&Patricia
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Lid geworden: 17 Maart 2006
Reacties: 25
Geplaatst op: 05 Juli 2006 tijd: 08:05 | IP genoteerd Quote Martin&Patricia

Beste Bram en Linda,

Dat klinkt goed, goede service is ook belangrijk en de prijs is ook netjes. Wij hebben ook nog een adres van iemand die kan afgraven, alleen daar moeten we nog achteraan. Zodra we meer weten laten we het weten. Maar wij zijn voorstander om het met een aantal tegelijk te laten doen om zo de kosten te drukken.
Je zet in je bericht “zoals je in zijn mail ziet staan” alleen zie ik de mail niet staan?

Groeten
Martin & Patricia
Sabelhof 1

Terug naar boven Bekijk Martin&Patricia's Profiel Zoek naar andere berichten van Martin&Patricia

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 05 Juli 2006 tijd: 13:39 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Hoi,

Klopt. bovenstaand bericht had ik ook per email verstuurd en daar zat het uiteraard wel bij.

hier is de email:

Hoi Bram en Linda

Bij deze de aanvraag van jullie offerte, sorry nog voor deze late reactie.

Wij tellen € 10,00 per M2

Hierbij ontgraven we 25 cm klei

Dit wordt aangevuld met grond en klei

Mits wij er goed bij kunnen.

Als er nog meer vragen zijn , neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Vincent Vermeulen

Tuincentrum De Pas

06-20419849

Terug naar boven Bekijk Bram en Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Bram en Linda

Jolanda
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 19 September 2005
Reacties: 17
Geplaatst op: 08 Juli 2006 tijd: 22:57 | IP genoteerd Quote Jolanda

Hallo iedereen die nog op zoek is naar een tuinbedrijf!
Het is ook de moeite waard om een prijsopgave te vragen bij MATTIJSSEN-GROEN uit Huissen (06-13833002)
Zie ook internet: www.mattijssen-groen.nl
Terug naar boven Bekijk Jolanda's Profiel Zoek naar andere berichten van Jolanda

Daalder
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 01 Augustus 2006
Reacties: 9
Geplaatst op: 04 Oktober 2006 tijd: 12:22 | IP genoteerd Quote Daalder

Hoi Linda,
Wij gaan waarschijnlijk ook met tuincentrum de Pas in zee. Wij kennen Vincent al wat langer, omdat wij er ook vlakbij wonen.
Wij hebben altijd goeie ervaringen gehad bij hun tuincentrum.

Groetjes,
Caroline Daalder
Schildhof 11 (nr. 39)

Terug naar boven Bekijk Daalder's Profiel Zoek naar andere berichten van Daalder

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 04 Oktober 2006 tijd: 18:11 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Hoi Caroline,

hebben jullie al een offerte laten maken voor afgraven enz? ik wil ook snel wat aan de tuin laten doen anders loop je in de winter al die modder de woonkamer in.
als je met meerdere een offerte laat maken kan je misschien nog korting bedingen

groet linda

Martin&Patricia
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 05 Oktober 2006 tijd: 08:14 | IP genoteerd Quote Martin&Patricia

Hallo,

bij ons zijn ze nu aan het afgraven en zand aan het storten voor 8 euro de m2.
Dan graven ze het 30 a 35 cm af.
Ook is het mogelijk om zwarte grond te laten storten, dit tegen dezelfde prijs.
Voorwaarde is wel dat het voor een aantal tuinen tegelijk is, het liefst natuurlijk de hele rij.
Mensen die snel reageren kunnen misschien deze week nog geholpen worden, aangezien ze er nu bezig zijn, maar dat moet ik dan even navragen.
Interesse? Laat het me even weten, om hoeveel m2 het gaat en welk adres.

Groeten
Martin
Terug naar boven Bekijk Martin&Patricia's Profiel Zoek naar andere berichten van Martin&Patricia

hmdbos
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 29 Januari 2006
Reacties: 14
Geplaatst op: 05 Oktober 2006 tijd: 14:32 | IP genoteerd Quote hmdbos

Hoi,

Wij hebben het telefoonnr. gevraagd van Gerben Kuster voor evt. afgraven van de tuin. Hoe meer mensen hier aan meedoen hoe voordeliger het is, 8,- euro per m². Zie bericht Martin. Dus voor degene die interesse heeft laat het even weten, dan kunnen we een offerte aanvragen.

Groetjes Henk en Jacqueline (Hartelaar/Schildhof 15)

Terug naar boven Bekijk hmdbos's Profiel Zoek naar andere berichten van hmdbos

Hartelaer35
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 20 September 2005
Reacties: 20
Geplaatst op: 05 Oktober 2006 tijd: 20:15 | IP genoteerd Quote Hartelaer35

Hallo Martin,

even voor de duidelijkheid, die 8,-euro p/m2 is dat afgraven (+ afvoeren klei) en scherpzand of zwarte aarde terugplaatsen?
Lijkt me interessant, valt er nog wat te af-te-dingen als we met het hele blok doen?
groeten Ted & Francis, Schildhof 19
Terug naar boven Bekijk Hartelaer35's Profiel Zoek naar andere berichten van Hartelaer35

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 05 Oktober 2006 tijd: 21:28 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Ook wij vinden dit een interessante aanbieding. Alleen zouden we nog willen weten of bepaalde gedeeltes ook nog kunnen worden omgewoeld (onder de 35 cm)?? Dit ivm waterafvoer op de plaatsen waar wij beplanting willen.

Ted en Francis, Henk en Jacqueline, wat vinden jullie ervan om een keer over een schutting te denken? Maar afgraven is natuurlijk makkelijker als er nog niets staat.

Waarschijnlijn ons deel van het blok week 43 oplevering. volgende week bericht.

groetjes bram en linda/schildhof 17

Martin&Patricia
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 06 Oktober 2006 tijd: 07:41 | IP genoteerd Quote Martin&Patricia

Hallo,

het is inderdaad afgraven, afvoeren en storten van zand en of zwarte grond, maar gister heeft Henk (hmdbos) Rolf al gesproken die aan het afgraven is en hij heeft een telefoonnummer gekregen, afdingen lukt niet meer, maar 8 euro is, dachten wij, toch een hele nette prijs. Overige wensen moet je toch even met Gerben of Rolf bespreken. Voor de schuttingen zijn we ook bezig geweest om met een aantal huiseigenaren samen te doen, dat is goed gelukt, en we hebben een offerte laten maken door Maurice van D&M stones, die maken een mooie prijs als je met een aantal bent, en hebben kwalitatief de beste schuttingen en plaatsen ze ook. Als je een aantal bewoners hebt die mee willen doen kan je D&M stones bellen en dan komen ze langs om alles op te meten en vervolgens een offerte te maken.

Groeten en succes ermee.

Martin

Martin&Patricia
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 06 Oktober 2006 tijd: 07:47 | IP genoteerd Quote Martin&Patricia

ps, als je wil weten om welke schuttingen het gaat, wij hebben ze nog niet staan maar aan de achterkant van de 2 kappers in de generaalstraat kun je ze zien staan, daar zijn ook een aantal huizen die ze hebben laten plaatsen, er hangt ook een bord van D&M stones aan. Het is van zogenaamd bankirai hout en dat vergt geen onder"hout"

hmdbos
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 29 Januari 2006
Reacties: 14
Geplaatst op: 08 Oktober 2006 tijd: 11:27 | IP genoteerd Quote hmdbos

hallo allemaal.

betreft de tuinen en schuttingen.

zoals je hebt kunnen lezen wat het afgraven kost bij rolf is per 8euro m² incl   afgraven (+ afvoeren klei) en scherpzand of zwarte aarde terugplaatsen als je het met meerdere bewoners te gelijk doet..betreft schuttingen weet ik de prijs niet van dm stones maar van http://tuindecor.com/ is dat ongeveer 80 euro per mtr maar die is  onderhoudsvrij zie op hun site.

Terug naar boven Bekijk hmdbos's Profiel Zoek naar andere berichten van hmdbos

Martin&Patricia
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 09 Oktober 2006 tijd: 12:38 | IP genoteerd Quote Martin&Patricia

Bij D&M stones betaal je voor een scherm van 1.80 bij 1.80 van bankirai hout € 99,50 per stuk.
Daar komen dan nog palen en het kosten voor het plaatsen bij.
Doe je het met meerdere bewoners dan krijg je nog korting.
Voor meer vragen kun je Maurice of Dirk bellen van D&M stones, ze helpen echt super goed, dat is onze eigen ervaring.

Martin

Esther
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 26 April 2006
Reacties: 8
Geplaatst op: 10 Oktober 2006 tijd: 10:28 | IP genoteerd Quote Esther

Hallo allemaal en vooral Martin,

Ik heb gelezen dat bij jullie (Martin) inmiddels de tuin is afgegraven. Ik ben heel benieuwd of dat goed is gegaan. Wij komen aan de Koerierstraat te wonen en willen ook graag de tuin afgegraven hebben. Bij ons huidige huis hebben wij 8 jaar geleden de tuin laten aanleggen en toen heeft een graafmachine de tuin omgewoeld. Dat ging goed, maar na een paar jaar was de grond weer net zo hard als voorheen en groeide het gras ook niet meer goed.
We willen het nu graag voor langere tijd goed doen en zijn dus beniewd naar jullie ervaringen (en natuurlijk de gegevens van de persoon die dit voor jullie heeft gedaan).

Groeten,
Esther.
Terug naar boven Bekijk Esther's Profiel Zoek naar andere berichten van Esther

Martin&Patricia
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 10 Oktober 2006 tijd: 12:19 | IP genoteerd Quote Martin&Patricia

Hallo Esther,

Ik kan alleen zeggen dat het tot nu toe goed gaat, maar hoe dat over een paar jaar is, dat weet ik niet, maar jullie hebben het toen niet laten afgraven maar alleen laten omwoelen? Ik denk dat als je planten of bestrating wil je het toch moet laten afgraven en zwarte grond of zand moet laten storten. Onze ervaring is dus goed en zeker niet onbelangrijk is dat ze niet duur zijn met de 8 euro per m2.
Misschien kan je je bij Henk (hmdbos) even aanmelden, hij heeft ook het telefoonnummer en is mensen aan het verzamelen om straks met z’n alle het afgraven te laten uitvoeren.
Succes ermee.

Groeten
Martin

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 10 Oktober 2006 tijd: 18:31 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Dag Henk,

Ook wij willen ons aanmelden. Ik weet eigenlijk niet of dit telefonisch moet of zo? wij willen graag het gedeelte van beplanting ook laten omwoelen. de 24e krijgen wij de sleutel. schildhof 17.

Groet Linda en Bram

Paul
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 27 November 2006
Reacties: 1
Geplaatst op: 27 November 2006 tijd: 16:26 | IP genoteerd Quote Paul

Martin&Patricia schreef:
ps, als je wil weten om welke schuttingen het gaat, wij hebben ze nog niet staan maar aan de achterkant van de 2 kappers in de generaalstraat kun je ze zien staan, daar zijn ook een aantal huizen die ze hebben laten plaatsen, er hangt ook een bord van D&M stones aan. Het is van zogenaamd bankirai hout en dat vergt geen onder"hout"

Geen onderhoud nee, maar aimai maar wel schreeuwend duur. Ik woon op de hoek en heb geen bankirai-schermen om de tuin laten plaatsen. Ik heb wel netjes de helft betaald van de schermen tussen ons en de buurtjes.

Dat kostte me bijna 600 euri.

De tuin omheinen ga ik héél praktisch aanpakken; via Bouwfonds kan ik aan bouwhekken komen voor rond de 30 euro p/stuk. Zo'n bouwhek is 3,5 lang dus je bent zo klaar. Netjes plaatsen, klimop er tegenaan en over 2 jaar een prachtige groene heg.
Terug naar boven Bekijk Paul's Profiel Zoek naar andere berichten van Paul

heidi&mark
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Lid geworden: 01 Maart 2006
Reacties: 42
Geplaatst op: 28 November 2006 tijd: 22:34 | IP genoteerd Quote heidi&mark

ja , eeb prachtige groene heg, en klimop dat maar door blijft groeien, en groeien, en groeien, en groeien....
Veel succes ermee!
Terug naar boven Bekijk heidi&mark's Profiel Zoek naar andere berichten van heidi&mark

Linda
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Geplaatst op: 29 November 2006 tijd: 11:09 | IP genoteerd Quote Linda

Nou... wij gaan ook de "groene aanpak" hanteren hoor.
Hebben het er al over gehad met de buren aan alle kanten en die zijn ook voor "groen", dus da's prettig! Natuurlijk moet je het bijhouden maar ach, da's een keertje flink snoeien als het nodig is en voor de rest valt het allemaal wel mee...
Gr.! Linda
Terug naar boven Bekijk Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Linda

Linda
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Geplaatst op: 10 Januari 2007 tijd: 13:29 | IP genoteerd Quote Linda

Rene schreef:

Bij ons gaan ze het zaterdag helemaal diepspitten en zand er doorheen mengen. Diegene die dat gaat doen doet dat soort klussen ook zonder bestrating maar eventueel ook met! (tegen een hele schappelijke prijs)

Mail even als jullie zijn adres willen hebben.Gr,Rene (ook deelplan het eiland)

Hoi Rene,
Ik zag het 06-no. staan van Henk Broekhuizen. Heb hem gebeld ivm het grondwerk dat wij willen laten doen (diepspitten enz.) maar helaas, op dat moment was hij niet bereikbaar. Heb wel z'n vm ingesproken met verzoek om terug te bellen. Heb jij misschien zijn adres nog voor me of kan ik hem of zijn bedrijf nog op een andere manier bereiken? Mijn mailadres: lindacocco@gmail.com

Alvast bedankt!
Gr. Linda
Terug naar boven Bekijk Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Linda

plezier
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Lid geworden: 17 November 2005
Reacties: 21
Geplaatst op: 12 Januari 2007 tijd: 12:35 | IP genoteerd Quote plezier

Hoi allemaal,

Vandaag 12 Jan 2007 is de spade diep de grond ingegaan. Om de kleigrond te beoordelen in de achtertuin. Ik ben tot 60 cm diep geweest, zeer harde grond kan ik al vast vertellen. Maar het mooie is dat op deze diepte de kleimassa lijkt te verdwijnen. Heeft iemand een sonderingsrapport van ons project Loovelden in zijn of haar bezit? Dan weet ik of het zin heeft om alleen diep te spitten, de grond wordt vermengt, en levert een rulle klei-zandgrond op voor ons grasveld.

groeten Léon.
Terug naar boven Bekijk plezier's Profiel Zoek naar andere berichten van plezier

Bassie
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 27 April 2007
Reacties: 3
Geplaatst op: 11 Mei 2007 tijd: 16:43 | IP genoteerd Quote Bassie

Hallo allemaal,

Eind juni krijgen wij de sleutel van onze nieuwe Hartelaer. Hoe zijn de ervaringen met het afgraven van de grond door van Dalen en door andere aannemers? Wij hebben van Dalen geen opdracht gegeven en zijn nog op zoek naar een aannemer die goed werk levert voor een goede prijs.

groeten Bas
Terug naar boven Bekijk Bassie's Profiel Zoek naar andere berichten van Bassie

j.janssen
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 14 December 2007
Reacties: 1
Geplaatst op: 14 December 2007 tijd: 19:08 | IP genoteerd Quote j.janssen

hallo allemaal,

als de tuinen uitgegraven zijn
komen wij graag op een zaterdag voor een scherpe prijs
bij u straten voor meer informatie mail naar
j.janssen25@hotmail.com

m.v.g.
Terug naar boven Bekijk j.janssen's Profiel Zoek naar andere berichten van j.janssen

Voor je kunt reageren moet je eerst inloggen
Als je nog geen lid bent, moet je eerst lid worden

<< Vorige Pagina van 3
  PlaatsenPlaatsen
Printbare versie Printbare versie

Ga naar forum
je kan geen nieuwe berichten plaatsen in dit forum
je kan geen reacties plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen enquêtes stemmen in dit forum