Homepage bewonerssite loovelden.com Sitemap bewonerssite loovelden.com
   * * * Deze wijklog heeft speciale functionaliteiten die alleen beschikbaar zijn na inloggen   [inloggen] [registreren] [meer info] * * *

Actieve berichtenActieve berichten  Toon de lijst met forum ledenLedenlijst  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp   RegistrerenRegistreren
Inrichting huis
 Forum : Inrichting huis
Onderwerp Onderwerp: afwerking binnen muren PlaatsenPlaatsen
Schrijver
Bericht << Vorig onderwerp | Volgend bericht >>
Hartelaer35
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 20 September 2005
Online Status: Offline
Reacties: 20
Geplaatst op: 02 September 2006 tijd: 10:00 | IP genoteerd Quote Hartelaer35

Beste Loovelders,

Ik heb een vraag aan een ieder die reeds de sleutel van zijn nieuwe woning heeft gekregen.

In welke staat worden de binnen muren opgeleverd?

In de verkoopdocumentatie staat "behangklaar" als omschrijving. Ik vind dat nogal een rekbaar begrip. Ik heb inmiddels diverse mensen gesproken en een ieder heeft wel een andere oplossing voor zijn/haar afwerking. Spachtelputz, glasvezel (vlies) behang, stucen of zonder eerst te stucen gelijk 2 dikke lagen latex muurverf erover.

Ik zou graag wat reacties willen zien van mensen die inmiddels al een tijdje in hun nieuwe woning zitten (eilanders).Wat zijn jullie ervaringen, zijn jullie tevreden over het eindresultaat e.d.

Groeten Ted Onstenk
Schildhof 19 (bouwnr. 35)

Terug naar boven Bekijk Hartelaer35's Profiel Zoek naar andere berichten van Hartelaer35

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Lid geworden: 14 Februari 2006
Reacties: 93
Geplaatst op: 02 September 2006 tijd: 12:57 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

dag ted,

ik sprak iemand van de eerste fase van Het Eiland en die had eerst voorstrijkmiddel gebruikt en daarna gewoon verf/latex. je zag geen strepen, eerst wel goed opschuren. kans op scheuren bij spachtelputz enz is er wel maar dat schijn je ook weer te kunnen voorkomen door in de hoeken miniscule schuurjtjes te maken dat als het werkt er geen nieuwe scheur in komt.

wij gaan voro het eerste (muren gezien aan de overkant) en over paar jaar spachtelputz of zo.

succes!!

linda
Terug naar boven Bekijk Bram en Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Bram en Linda

patrick.marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Reacties: 24
Geplaatst op: 02 September 2006 tijd: 22:21 | IP genoteerd Quote patrick.marieke

Hoi Ted,

Bij ons hebben ze de boel van beneden tot boven vandaag gespoten. Wij zijn erg tevreden! Kans op scheurvorming heb je de komende jaren toch wel. We hebben nu een huis uit 1965 en zelfs daar hebben we nog last van scheurvorming. Ligt erg aan de bodem, volgens mij. We staan hier ook op klei.

Veel succes ermee.
Marieke
Terug naar boven Bekijk patrick.marieke's Profiel Zoek naar andere berichten van patrick.marieke

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 00:11 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Hoi Marieke,

Mag ik eens vragen wat het spuiten per m kost? Is dat veel duurder dan zelf doen of stucadoor?

groet Linda
Terug naar boven Bekijk Bram en Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Bram en Linda

patrick.marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 07:58 | IP genoteerd Quote patrick.marieke

Hoi Linda

Wij hebben 6 euro de meter betaald. en het eind resultaat is perfect en je kunt het er niet zelf voor doen.Ik dacht ik ga structuur aanbrengen, maar dat krijg je nooit zo gelijkmatig verdeeld.Dus heb ik hetmaar laten doen. Onze buren hebben het laten doen voor 9 euro de meter, dus de prijs van 6 euro valt mee en je hoeft er zelf niet op te zweten.

Groetjes Marieke
Terug naar boven Bekijk patrick.marieke's Profiel Zoek naar andere berichten van patrick.marieke

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 09:53 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Hoi marieke,

Dat is inderdaad niet duur. Door wie hebben jullie het laten doen? Ik begin bijna te twijfelen... een goede optie in ieder geval!! Misschien ook maar eens een offerte opvragen.

Groetjes linda

Jolanda
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 19 September 2005
Reacties: 17
Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 10:55 | IP genoteerd Quote Jolanda

Hoi klussers, wij hebben de muren (door het hele huis)ook helemaal strak gelaten en afgewerkt met matte muurverf. Ook in de keuken om 1 geheel te krijgen. Vanaf het gasfornuis tot aan de afzuigkap hebben we een band met matte vloerolie, zodat 't daar goed schoon gemaakt kan worden. Vooralsnog zie ik geen scheuren (het is afgelopen maart geschilderd). Veel succes allemaal, groetjes Jolanda (eiland-bewoner)
Terug naar boven Bekijk Jolanda's Profiel Zoek naar andere berichten van Jolanda

patrick.marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 19:19 | IP genoteerd Quote patrick.marieke

Hoi Linda,

Ook ik heb zeker getwijfeld om het het wel of niet te laten doen, maar het scheelt ontzettend veel tijd. Wij hebben het laten doen door een beun die door de week ook dat spuitwerk levert voor een baas en ze zijn erg vakkundig.
Groetjes Marieke

Jan en Hendrika
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 31 Januari 2006
Reacties: 3
Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 20:10 | IP genoteerd Quote Jan en Hendrika

Hoi Ted,
wij zijn op zolder (het super hoge huis)begonnen met heel dun glasvezel,dit viel erg tegen.Erg duur en je moet er nog 2 a 3 keer over sausen wil je het strak hebben. De andere muren hebben we voor gestreken met witte latex en daarna een kleurtje(goede kwaliteit),dit is mooi strak geworden.
De groene platen op zolder eerst ingrold met voorstrijk
(doorzichtig dun goedje)en daarna gesausd;prima resultaat.

veel succes,groeten Hendrika Jager(sabelhof 11)
Terug naar boven Bekijk Jan en Hendrika's Profiel Zoek naar andere berichten van Jan en Hendrika

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 20:45 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

hoi marieke, anderen,

misschien kanik hem benaderen (evt. via jou). ik weet niet of dat een probleem is?? stuur me anders maar een mail lmjrvandenbrink@yahoo.com

Ik lees trouwens dat latexen/voorstrijken vaak ook al een goede oplossing is.

Straks eerst maar eens kijken hoe de muren eruit zien.

groetjes linda

patrick.marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 22:07 | IP genoteerd Quote patrick.marieke

Weet niet wanneer je de oplevering hebt. Maar anders moet je ff langskomen op Trommelhof 8 op zondag. dan kan ik je meteen laten zien hoe ze hebben gewerkt en kan ik je eventueel het telefoonnummer geven. Liever niet via de mail enzo. Je weet maar nooit.

groetjes Marieke

Linda
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 26 April 2006
Geplaatst op: 03 September 2006 tijd: 22:14 | IP genoteerd Quote Linda

Hallo Marieke,

Dat spuiten van de wanden spreekt ons wel heel erg aan  en we hebben daar nog wat vraagjes over:

Is het dezelfde structuur die je normaal op plafonds hebt of kun je ook voor een hele fijne structuur kiezen?

Kun je de muren in bepaalde kleuren laten spuiten of moet alles wit?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Linda (ik ben dus een andere Linda )

Terug naar boven Bekijk Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Linda

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 10 September 2006 tijd: 11:57 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

hoi marieke,

deze zondag lukt het niet, maar volgende week waarschijnlijk. je ziet ons dan wel verschijnen, ok? je hoeft er niet voor thuis te blijven.

groetjes linda

patrick.marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 10 September 2006 tijd: 18:17 | IP genoteerd Quote patrick.marieke

Hoi Linda,

We zien jullie wel verschijnen. Het spuitwerk is praktisch hetzelfde als op de plafonds. het bedrijf waar wij het door hebben laten doen, doen het alleen wit spuiten. Ik ben dit weekend begonnen met schilderen en dat werk valt erg mee.

Groetjes Marieke

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 24 September 2006 tijd: 21:21 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

hoi patrick en marieke,

vandaag zijn we bij jullie aan de deur geweest. we wilden het telefoonnummer vragen ivm spuitwerk. jullie waren er niet? wanneer kan ik het beste langskomen?

groetjes linda

patrick.marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 25 September 2006 tijd: 07:30 | IP genoteerd Quote patrick.marieke

Hoi Linda,

ik ben er di wo en do tussen 9 en 15. En as zondag. Zijn gisteren maar even geweest. Maar je kunt ook eventueel naar nummer 6 dat zijn onze buren en die hebben het ook laten doen door Hans.

Groetjes Marieke

lalouisa
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 13 Juni 2006
Reacties: 8
Geplaatst op: 25 September 2006 tijd: 12:28 | IP genoteerd Quote lalouisa

Voor geïnteresseerden.

Ik heb iemand gevonden die ook in kleur spuit. € 8,-- p/m2. Mijn man heeft zijn werk gezien en vond het mooi, ik heb het zelf nog niet gezien.

Ik heb wel al gebeld voor een afspraak om de beschikbare kleuren te bekijken. Misschien als er meer mensen geïnteresseerd zijn, kunnen we de prijs drukken; wie weet.

Als iemand interesse heeft zal ik het telefoonnr verstrekken.
Trouwens onze vooroplevering is 11 oktober a.s..

Gr,
Lorraine
Schildhof 13 (bouwnr 38)
Terug naar boven Bekijk lalouisa's Profiel Zoek naar andere berichten van lalouisa

hermsen
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Lid geworden: 11 Januari 2006
Reacties: 36
Geplaatst op: 25 September 2006 tijd: 13:07 | IP genoteerd Quote hermsen

hoi marieke, is het spuiten voor 6 euro per meter of m2?
Terug naar boven Bekijk hermsen's Profiel Zoek naar andere berichten van hermsen

hermsen
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 25 September 2006 tijd: 13:09 | IP genoteerd Quote hermsen

of maakt dat niet uit? ben even in de war, haha
Terug naar boven Bekijk hermsen's Profiel Zoek naar andere berichten van hermsen

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 25 September 2006 tijd: 18:56 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

Hoi lorraine weet je zeker dat het de vooroplevering is want wij hebben op die dag het meer en minder werk bekijken.

gr
Linda en Bram
schildhof 17
bw nr 36

Pascal&Silvia
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 26 Juli 2006
Geplaatst op: 25 September 2006 tijd: 19:27 | IP genoteerd Quote Pascal&Silvia

Hallo Lorraine!

Ik vroeg me dat ook al af, want wij zijn van bouwnr 33 en hebben nog niks gehoord van een vooroplevering, terwijl ik het idee had dat wij iets verder zijn dan jullie blok.
Hoop trouwens dat we deze week meer horen, aangezien het hoekhuis (nr. 2) inmiddels al wel weet wanneer ze de sleutel krijgen.

Gr. Silvia
Lanshof 16
Terug naar boven Bekijk Pascal&Silvia's Profiel Zoek naar andere berichten van Pascal&Silvia

lalouisa
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Geplaatst op: 26 September 2006 tijd: 12:35 | IP genoteerd Quote lalouisa

Linda,

sorry het is idd meer en minderwerk bekijken.

Ik heb met bouwfonds gebeld vandaag en de prognose voor de oplevering is ± in week 44. En de vóóroplevering zou 1 à 1½ week daarvoor plaatst vinden.

Dus excuses voor de verwarring. (Wishful thoughts)!!!

Gr,
Lorraine
Schildhof 13 (bouwnr 38)
Terug naar boven Bekijk lalouisa's Profiel Zoek naar andere berichten van lalouisa

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 27 September 2006 tijd: 22:59 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

hai marieke,

we hebben ons bedacht voor de woonkamer. maar misschien nog voor de bovenverdieping. momenteel wisselen we zo vaak wat betreft woonwensen dat we maar eens goed moet nadenken wat we willen. anders komen we nog wel of bij jullie buren van nr6

bedankt!
linda

hermsen
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 01 Oktober 2006 tijd: 19:41 | IP genoteerd Quote hermsen

hoi lorraine,

wij hebben ook wel interesse voor spuiten, alleen voor beneden.
kunnen we misschien binnenkort een keer afspreken.
                            gr simone(schilhof 9)

lalouisa
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Geplaatst op: 05 Oktober 2006 tijd: 15:28 | IP genoteerd Quote lalouisa

Hoi Simone,
Sorry voor het lange wachten. Ik was een klein weekje ziek geweest. Natuurlijk kunnen we een keer afspreken. Zeg maar wanneer het jouw het beste uitkomt. Mij schikt het weekend het best.

Groetjes,
Lorraine
Schildhof 13 (bouwnr 38)

hermsen
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Geplaatst op: 05 Oktober 2006 tijd: 16:05 | IP genoteerd Quote hermsen

hoi lorraine,

geeft niks hoor!hoop dat je je nu weer beter voelt.
toevallig gaan we morgen rond 16;00 uur even, want we gaan de tuin opmeten met nog andere buren, misschien kun je dan.anders kun je me ook even mailen op mijn email hermsen@betuwe.net .
                                                   groetjes simone

Linda
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Lid geworden: 26 April 2006
Geplaatst op: 06 Oktober 2006 tijd: 10:38 | IP genoteerd Quote Linda

Wij zijn bezig met het "begroten" van het e.e.a. voor ons nieuwe huis. We willen in principe alle wanden van boven naar benede laten spuiten (wit) maar zijn benieuwd naar de totaalprijs hiervan. Als ik de berichten nalees hierboven wordt er alleen gesproken over m2.

Kan iemand die een lauswoltwoning heeft en alles ook heeft laten spuiten mij laten weten met welke totaalprijs we ongeveer rekening moeten houden? Alvast heeeel erg bedankt!

Gr. Linda 

Terug naar boven Bekijk Linda's Profiel Zoek naar andere berichten van Linda

Marco & Marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Lid geworden: 31 Maart 2006
Reacties: 39
Geplaatst op: 23 April 2007 tijd: 09:08 | IP genoteerd Quote Marco & Marieke

Hallo Bram en Linda,

Ik hoop dat jullie dit bericht lezen. Ik zag bij jullie huislog een foto van het behang in jullie trapkast. Onzettend mooi. Waar hebben jullie dit gekocht?

Gr. Marieke
Terug naar boven Bekijk Marco & Marieke's Profiel Zoek naar andere berichten van Marco & Marieke

Bram en Linda
Super bezoeker
Super bezoeker

Geplaatst op: 23 April 2007 tijd: 17:57 | IP genoteerd Quote Bram en Linda

zo af en toe kijken we nog eens op het forum. Het behang hebben we bij de praxis in huissen gekocht. het is even een gepuzzel maar het ziet er leuk uit. wilden het ook bijna op de slaapkamer doen maar daar hadden we al iets anders bedacht.

succes!

Marco & Marieke
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Lid geworden: 31 Maart 2006
Reacties: 39
Geplaatst op: 24 April 2007 tijd: 08:58 | IP genoteerd Quote Marco & Marieke

Hee, ontzettend bedankt! We gaan gelijk kijken.

Gr. Marieke
Terug naar boven Bekijk Marco & Marieke's Profiel Zoek naar andere berichten van Marco & Marieke

Voor je kunt reageren moet je eerst inloggen
Als je nog geen lid bent, moet je eerst lid worden

PlaatsenPlaatsen
Printbare versie Printbare versie

Ga naar forum
je kan geen nieuwe berichten plaatsen in dit forum
je kan geen reacties plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen enquêtes stemmen in dit forum